10 سوال که قبل از خرید تشک باید پاسخ دهیم | راهنما خرید تشک

۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید از خود بپرسید

برای خرید هر وسیله ای باید یک سری اطلاعات به دست آورید و همچنین نیاز های خود را برای خرید آن کالا بررسی کنید و بعد از آن به بررسی مشخصات و ویژگی های کالای موردنظر بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید ،در مورد خرید تشک هم باید حساسیت های لازم را داشته باشید زیرا نسبتا کالای گرانی بوده و با سلامتی انسان در ارتباط است ،به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید پاسخ دهیم،بپردازیم .

همانطور که میدانید برند های مختلفی در زمینه تولید تشک فعالیت دارند و در صورتی که برای خرید این محصول اطلاعات کافی نداشته باشید ،انتخاب بهترین تشک برایتان سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود اما بعد از پاسخ به این سوالات راحتر میتوانید تشک مورد نظر خود را انتخاب نمایید پس اگر شما هم در فکر خرید تشک هستید،پیشنهاد میشود تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید .

۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید پاسخ دهیم | راهنما خرید تشک
۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید پاسخ دهیم | راهنما خرید تشک

۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید از خود بپرسید

سایز : یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب تشک سایز آن است که باید بر اساس سایز تخت شما انتخاب شود.

در یک دسته بندی کلی سایز تشک ها به صورت دونفره،تک نفره و نوزاد است و بیشتر تشک های موجود در بازار ابعاد استاندارد دارند که این ابعاد به شرح زیر است:

  • تشک تک ­نفره: ۲۰۰ * ۹۰ سانتی‌متر
  • تشک یک و نیم نفره : ۲۰۰ * ۱۲۰ سانتی‌متر
  • تشک دونفره کم جا: ۲۰۰ * ۱۴۰ سانتی‌متر
  • تشک ۲نفره: ۲۰۰ * ۱۶۰ سانتی‌متر
  • تشک ۲نفره بزرگ: ۲۰۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر
  • تشک ۲نفره خیلی بزرگ: ۲۰۰ * ۲۰۰ سانتی‌متر

برای پاسخ به این سوال که چه سایز تشکی برای شما مناسب است باید از یک متر استفاده کنید و ابعاد داخلی تخت را اندازه بزنید و ۲سانت به عنوان باد خور از آن کم کنید.

درجه نرمی : د جه نرمی تشک بستگی به سلیقه و مشکلات کمردرد شما دارد.

اگر هیچ مشکل کمر دردی نداشته باشید میتوانید بر اساس وزن خود یک تشک با درجه نرمی مطلوب را انتخاب کنید اما اگر مشکل کمر درد دارید باید درجه نرمی تشک را بر اساس توصیه پزشک خود انتخاب نمایید .

درجه نرمی تشک باید بر اساس وزن شما باشد و اگر وزن بالایی داشته باشید نمیتوانید از تشک های خیلی نرم استفاده کنید زیرا عمر مفید تشک کم شده و ممکن است به ستون فقرات شما آسیب بزند.

برند : برند تشک از دیگر فاکتور های موثر برای خرید تشک است که امروزه تنوع زیادی از آنها را مشاهده می‌کنیم رویال ،رویا،خوشخواب از معروف ترین برند های تولید کننده تشک هستند .

اما برای آشنایی بیشتر با تمامی برند های تولید کننده تشک و محصولاتشان میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه کنید.

روش خرید : برای خرید تشک باید روش خرید خود را مشخص کنید که حضوری است یا اینترنتی.

در هر دو صورت یک فروشگاه معتبر و شناخته شده را که تنوع محصولاتش زیاد است را انتخاب کنید ،اگر میخواهید به صورت اینترنتی تشک خود را سفارش دهید فروشگاه آقای تشک بهترین انتخاب برایتان خواهد بود.

وزن : وزن شما چقدر است ؟ یکی از متداول ترین سوالات که فروشندگان تشک از شما میپرسند وزن شماست، زیرا این نکته در انتخاب مدل تشک بسیار موثری است .

۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید از خود بپرسید
۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید از خود بپرسید

مخصوصا اگر قصد خرید تشک فنری داشته باشید، وزن شما یک فاکتور تعیین کننده برای انتخاب بهترین مدل تشک خواهد بود.

بودجه : این که چه مقدار پول برای خرید تشک در نظر گرفته اید از مهمترین سوالات قبل از خرید تشک است و در مدل تشک،برند و گارانتی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت .

فروشگاه آقای تشک با فراهم آوردن تنوع بالایی از تشک ها با قیمت های مختلف امکان خرید برای هر سلیقه و با هر بودجه ای را فراهم کرده است که میتوانید جهت مشاهده لیست تمامی تشک ها به همراه قیمتشان به قسمت فروشگاه مراجعه کنید .

نوع تشک : تشک های موجود در بازار به ۴دسته بندی کلی تقسیم میشوند که عبارتند از

  • فنری
  • طبی_فنری
  • تمام طبی
  • سوپر طبی فنری

قبل از اقدام برای خرید تشک باید مشخص کنید که کدام نوع تشک را برای خرید می‌پسندید.

متریال به کار رفته در تشک : متریالی که برای ساخت تشک ها به کار میرود در دو دسته بندی کلی قرار میگیرند که عبارتند از صنعتی و ارگانیک.

منظور از متریال صنعتی همان فنر،فوم،ریباند و … است اما در تشک های که مواد اولیه شان ارگانیک است از لاتکس به عنوان مواد اصلی ساخت تشک استفاده شده که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و توصیه شده که افرادی که پوست حساس دارند از تشک هایی با مواد اولیه ارگانیک استفاده کنند.

ارتفاع تشک : ارتفاع تشک که ممکن است به عنوان قطر تشک هم شناخته شده باشد از عوامل موثر در انتخاب مدل تشک است و بین ۱۵الی ۳۵سانت متغیر است.

بدیهیست که هر چه قطر تشک بیشتر باشد ، متریال بیشتر در ساخت آن به مار رفته و قیمت بالا تری خواهد داشت.

گارانتی تشک : شرکت های تولید کننده تشک معمولا محصولات خود را گارانتی میکنند که این گارانتی نشان دهنده عمر مفید تشک است و از آنجایی که تشک یک کالا مصرفی است باید هرچند وقت یکبار آن را عوض کرد بنابراین بهتر است بنا به نیاز خود بهترین تشک را از نظر مدت زمان گارانتی انتخاب نمایید.

چک لیست خرید تشک
چک لیست خرید تشک

خلاصه مطالب

در این مقاله تمامی سوالاتی را که بهتر است قبل از خرید تشک از خود بپرسید (۱۰سوال که قبل از خرید تشک باید پاسخ دهیم) را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد ،جهت دریافت مشاوره برای خرید تشک میتوانید با کارشناسان آقای تشک از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *