مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم | ویژگی تشک مموری فوم

مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم

تشک ها در سبک های مختلف و با استفاده از مواد مختلف ساخته می شوند که تشک های مموری فوم از جمله جدید ترین مدل های تشک موجود در بازار ایران است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد امروزه به عنوان بهترین مدل های تشک مورد استفادهافراد قرار میگیرد، اما آیا میدانید مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم چیست و این تشک های محبوب از چه متریالی ساخته میشوند ؟؛ اگر نمیدانید با ما تا انتها این مقاله همراه باشید تا همه چیز را در مورد تشک های مموری فوم به شما بگوییم.

در مورد ممورب فوم ها و تاریخ پیدایش آنها جالب است بدانید که اولین بار در سال 1960 از مموری فوم برای ساخت صندلی‌ها و کمربندهای سفینه فضایی ناسا استفاده شد که این متریال دارای ویژگی های منحصر به فرد از جمله ضربه‌گیر بودن و کاهش‌دهنده فشار بر عضلات می باشد و همچنین به‌ عنوان بالشتک در کلاه ایمنی و کفش و استفاده در پروتزها و پدهای صندلی چرخدار استفاده میشود. با توجه به مزیت های فوق العاده و ویژگی های خوبی که مموری فوم ها دارند از آنها برای تولید تشک های حرفه ای که به عنوان تشک های مموری فوم شناخته میشوند هم استفاده میشود.

مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم | ویژگی تشک مموری فوم
مواد تشکیل دهنده تشک مموری فوم | ویژگی تشک مموری فوم

مواد تشکیل دهنده مموری فوم ها چیست ؟

در پاسخ به این سوال که مواد تشکیل دهنده مموری فوم ها چیست باید به شما بگوییم که مواد اصلی مموری فوم، یک پلیمر به نام پلی یورتان است. پلی اورتان یک پلیمر پلاستیکی معروف و همه کاره است که می تواند برای تولید طیف وسیعی از مواد و محصولات، از جمله مبلمان مانند مبل و تشک،عایق، رنگ های مایع و آستر، فوم اسپری، الیاف الاستیک، قطعات خودرو، استفاده شود. و حتی الاستومرهای سخت مانند چرخ های غلتکی هم در تولیدشان از مموری فوم استفاده میشود.

مموری فوم چیزی است که به عنوان فوم پلی یورتان ویسکوالاستیک یا فوم پلی اورتان با مقاومت کم (LRPu) شناخته می شود. با افزودن ترکیبات و افزودنی های مختلف به پلی یورتان ایجاد می شود که بسته به نوع فوم ایجاد شده تغییر می کند.

در نهایت، این مواد شیمیایی بر دو ویژگی اصلی مموری فوم تأثیر می‌گذارند: ویسکوزیته و خاصیت ارتجاعی.

از مشخصه های اصلی مموری فوم این است که می تواند کشیده یا منقبض شود، اما وقتی نیروی کشش از بین می رود، به شکل یا اندازه اصلی خود باز می گردد که به اصطلاح گفته میشود، مموری فوم خاصیت ارتجاعی دارد.

برای تولید مموری فوم ها از مواد شیمایی مختلف استفاده میشود که این مواد طی فرآیند های مختلف و به میزان های متفاوت به فوم پلی یورتان اضافه میشود، هر تولید کننده فرمولاسیون خود را برای تولید مموری فوم دارد به همین دلیل مدل های مختلف مموری فوم با درجه کیفی های مختلف در بازار موجود است که نوع مواد به کار رفته در تولبد مموری فوم بر احساس و عملکرد هر محصول که از مموری فوم ساخته میشود تأثیر می گذارد.

به طور کلی فوم ویسکوالاستیک مورد استفاده در بیشتر تشک های مموری فوم حاوی ترکیباتی به نام پلی اتر پلیول است که به فوم هم الاستیسیته و هم ویسکوزیته می دهد.

مواد تشکیل دهنده مموری فوم ها چیست ؟
مواد تشکیل دهنده مموری فوم ها چیست ؟

کارکرد مموری فوم ها در تشک به چه صورت است ؟

تشک هایی که در آنها از مموری فوم استفاده شده است از جمله تشک های نرم و راحت و با استاندارد جهانی است که این تشک ها طوری طراحی شده اند که به آرامی در پاسخ به فشار به بدن قالب می شوند و وزن بدن را به طور مساوی توزیع می کنند. آنها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر باشند و پس از برداشتن وزن و فشار بدن به شکل اولیه خود بازگردند.

فوم مموری بسته به نحوه اعمال فشار یا “زور” واکنش متفاوتی نشان می دهد. اگر به سرعت فشار وارد کنید، فوم به آرامی یا “بی میلی” تغییر شکل می دهد. این بدان معنی است که فوم مموری در جذب نیروی ضربه عالی است، به همین دلیل است که در ابتدا در مناطقی مانند ساخت شاتل فضایی استفاده می شد. هنگامی که از مموری فوم به عنوان ماده تشک استفاده می شود، این کیفیت به تشک کمک می کند تا بدن را به طور یکنواخت نگه دارد و احساس کند کانتورینگ را ایجاد می کند زیرا تشک با تاثیر بدن شما سازگار می شود و دوباره در اطراف منحنی های شما شکل می گیرد.

مموری فوم نیز با حذف نیرو به آرامی به شکل اولیه خود باز می گردد – به طور متوسط، حدود 5-10 ثانیه. در این دوره بازیابی، انرژی حاصل از ضربه جذب و تلف می شود.

در مورد عملکرد مواد مموری فومی که در تشک به کار رفته است، جالب است بدانید که ویسکوزیته آن با دما کاهش می یابد یعنی هر چه گرمتر می شود، سفت تر و انعطاف پذیرتر می شود. به همین دلیل است که تشک های مموری فوم بعد از مدتی دراز کشیدن روی آن ها نرم تر یا انعطاف پذیرتر می شوند، زیرا گرمای بدن شما دمای سطح خواب را افزایش می دهد.

انواع تشک های ساخته شده با مواد مموری فوم

تشک های مموری فوم در اندازه ها، شکل ها و سبک های ساخت و ساز بسیار متنوعی هستند. فراتر از تفاوت‌های اختصاصی در ترکیبات و فرآیندهای مربوط به هر محصول فوم، چندین نوع اساسی حافظه وجود دارد.

تشک های مموری فوم کلاسیک

این نوع تشک ها از مموری فوم های سنتی در ساختارشان استفاده میشود که این فوم ها به گونه ای طراحی شده است که به بدن شما قالب بزند و این مموری فوم ها تمایل به حفظ گرما دارد، که می تواند باعث شود سطح خواب تشک هایی که از آن فوم استفاده می کنند به طرز ناراحت کننده ای گرم شود. دو نوع دیگر از مموری فوم تا حدی برای رفع این مشکل ایجاد شده‌اند.

تشک های مموری فوم سلول باز

مموری فوم سلول باز همان مواد مموری فوم سنتی را دارد اما ساختار داخلی متفاوتی دارد. تشک های ساخته شده با مموری فوم سلول باز دارای جیب های داخلی (یا “سلول های باز”) هستند که اجازه تهویه و جریان هوا را در سراسر تشک می دهند که به پخش گرما کمک می کند. تشک‌های مموری فوم سلول باز در اصل، چگالی کمتری داشتند، که گاهی اوقات بر استحکام تشک تأثیر می‌گذاشت و باعث می‌شد کمتر احساس حمایت کنند.

تشک های مموری فوم ژلی

نوع دیگری از مموری فوم  ها به گونه ای تولید میشوند که ساختارشان دارای ژل است. ژل ها معمولاً با پمپ کردن میکرو دانه های ژل به داخل کف به تشک اضافه می شوند. این ریزدانه ها جیب هایی شبیه به جیب های موجود در تشک های سلول باز ایجاد می کنند. این ژل‌ها به‌جای اینکه هوا را از تشک عبور دهند، عموماً مواد «تغییر فاز» هستند، به این معنی که به طور فعال گرما را جذب و از بدن شما آزاد می‌کنند.

قیمت تشک های مموری فوم

تشک هایمموری فوم با توجه به جدید بودن تکنولوژی ساختشان از قیمت مناسبی برخوردار بوده و به عنوان تشک های لوکس در بازار به فروش میرسند و طیف قیمتی تشک های مموری فوم عرضه شده در آقای تشک بسیار گسترده است که هرکس میتواند بر اساس بودجه ای که برای خرید تشک خود در نظر گرفته است، یکی از مدل های آن را خریدرای کند اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت مواد و متریال و پارچه به کار رفته در تشک، ارتباط مستقیمی با قیمت تمام شده آن دارد و هرچه این مواد مرغوب تر باشند، تشک شما قیمت بالا تری خواهد داشت.

کارکرد مموری فوم ها در تشک به چه صورت است ؟
کارکرد مموری فوم ها در تشک به چه صورت است ؟

خرید تشک مموری فوم قیمت مناسب

برای خرید تشک مموری فوم در سایز های مختلف و همچنین سایز های سفارشی 2 راه پیش روی شما قرار دارد، میتوانید به صورت حضوری به فروشگاه های تشک و کالا خواب در تهران و یا محل زندگی خود مراجعه کنید و بعد از مقایسه و بررسی انواع تشک های مموری فوم، یکی از آنها را خریداری کنید.

اما راه دوم که سریع تر و هوشمندانه تر است، خرید تشک مموری فوم از فروشگاه اینترنتی آقای تشک است که تنوع بالایی از مدل ها و سایز های مختلف تشک دو طرفه را برایتان فراهم کرده است و شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به وب سایت ما بهترین مدل تشک مموری فوم را خریداری کنید، همچنین میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش آقای تشک در ارتباط باشید تا شما را در خریدی هدفمند و با قیمت مناسب راهنمایی کنند.

برای خرید تشک مموری فوم در سایز های غیر استاندارد میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت مدل مورد نظر را بر اساس سایز سفارشی تخت شما، اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *