مواد اولیه تشک ارگانیک | تشک لاتکس

مواد اولیه تشک ارگانیک

تشک ارگانیک نسل جدید تشک های موجود در بازار است که دقیقا در مقابل تشک های صنعتی قرار دارد و با توجه به ارگانیک بودن مواد به کار رفته در ساخت آنها تحت عنوان تشک ارگانیک شناخته میشود، اگر تا به حال چیزی در مورد این تشک ها نشنیده اید با ما در این مقاله همراه باشید تا در مورد آنها اطلاعات جالب به دست آوردید و همچنین به شما خواهیم گفت که مواد اولیه تشک ارگانیک چیست .

تشک ارگانیک و انواع آن

همانطور که در بالا به آن اشاره شد منظور از تشک ارگانیک، تشک هایی است که مواد تشکیل دهنده آنها ارگانیک می باشد و تنها تفاوت آن با تشک های معمولی مواد اولیه آن است.

تشک های ارگانیک بر اساس سایزبندی شان به سه دسته دونفره،تک نفره و نوزاد تقسیم بندی میشوند و بر خلاف تشک های صنعتی طبی،طبی فنری،سوپر طبی فنری و تمام طبی تنوع زیادی ندارند.

هدف از تولید تشک های ارگانیک بهبود کیفیت و سلامت خواب افراد است و همچنین این تشک ها با توجه به مواد اولیه ارگانیکی که در ساختشان به کار رفته ،دوستدار محیط زیست بوده و آسیبی به آن وارد نمی‌کنند .

مواد اولیه تشک ارگانیک | تشک لاتکس
مواد اولیه تشک ارگانیک | تشک لاتکس

مواد اولیه تشک ارگانیک چیست؟

قبل از بررسی مواد اولیه تشک ارگانیک بهتر است مروری بر مواد اولیه تشک های معمولی داشته باشیم .

در تشک های معمولی با توجه به مدلی که دارند از فنر ،فوم،پارچه با الیاف مصنوعی،نمد و ریباند استفاده میشود که همگی از جمله مواد صنعتی هستند و به خصوص برای افرادی که حساسیت دارند مضر می باشد.

علاوه بر آن برخی تولید کنندگان تشک به دلیل کاهش هزینه های ساخت از مواد اولیه نامرغوب استفاده میکنند و جهت جلوگیری از رشد آفت و حشرات ،از انواع آفت کش ها و مواد شیمیایی استفاده میکنند که نه تنها برای سلامت انسان بلکه برای محیط زیست هم مضر است .

اما در ساختار تشک های ارگانیک از مواد اولیه سالم و دوستدار محیط زیست استفاده شده است که از مهمترین آنها میتوان به لاتکس و پارچه های کتان ضد حساسیت اشاره نمود .

لاتکس که در واقع از صمغ درخت کائوچو به دست می آید یک ماده طبیعی با خاصیت فنری است که ضمن نرمی و راحتی که دارد می‌تواند از ستون فقرات مراقبت کرده و دردهای ناشی از کمردرد و گردن درد را التیام بخشد .

لاتکس در تشک های ارگانیک جایگزین فوم و فنر شده است و در حالی که یک ماده طبیعی است کوچکترین آسیبی برای سلامت انسان و محیط زیست نخواهد داشت .

تشک های ارگانیک که از لاتکس ساخته میشوند معمولا یک تا ۴لایه لاتکس در ساختارشان به کار رفته ایت تا به درجه نرمی مطلوب برسند.

بر اساس بررسی های انجام شده تشک های ارگانیک جزو تشک های طبی فنری محسوب می‌شوند که درجه نرمی آن برای بیشتر افراد مطلوب بوده و میتواند از ستون فقرات حمایت کند .

پارچه کتان از دیگر مواد تشکیل دهنده تشک های ارگانیک است که از پنبه ارگانیک ساخته میشود، با توجه به این که تشک ها در ارتباط مستقیم با پوست افراد هستند، ارگانیک بودن آنها نقش موثری در سلامت پوست افراد دارد و می‌تواند از بیماری های پوستی و حساسیت ها جلوگیری کند .

مواد اولیه تشک ارگانیک چیست؟
مواد اولیه تشک ارگانیک چیست؟

مزایا و معایب تشک ارگانیک

تشک های ارگانیک از جدید ترین تشک های موجود در بازار هستند که به دلیل مزیت های فراوانی که دارند استفاده از آنها در بین مردم رواج پیدا کرده است و در ادامه قصد داریم تمامی مزایای تشک های لاتکس را بررسی کنیم.

درجه نرمی مطلوب و حمایت از ستون فقرات از مهمترین مزیت های تشک لاتکس است.

اگر قصد خرید تشک معمولی و غیر ارگانیک داشته باشید و مشکل کمر درد هم داشته باشید باید تنها یک گزینه پیش رویتان قرار دارد که آن‌هم تشک طبی است،تشک های طبی فوق العاده سفت هستند تا بتوانند از ستون فقرات مراقبت کنند اما شاید دوست داشته باشید که تشک شما کنی نرم تر باشد،در این صورت تشک های ارگانیک بهترین انتخاب برایتان خواهند بود.

مقاومت در برابر آلودگی ها،باکتری ها و گرد و غبار از مهمترین مزیت های تشک های ارگانیک است که شما را از استفاده ی آفت کش های شیمیایی معاف میکند.

توزیع فشار در تشک های لاتکس به خوبی انجام می‌شود و به همین دلیل است که در هنگام خواب بدن شما کوچکترین فشاری را احساس نمی‌کند و همین مسئله موجب رفع خستگی شده و به شما کمک میکند روز خود را با نشاط بیشتری شروع کنید.

عدم انتقال حرکت در تشک های ارگانیک از دیگر مزیت های تشک لاتکس است که به ویژه در تشک های ۲نفره مورد توجه قرار میگیرد.

طول عمر بالا و بازیافت پذیر بودن از دیگر مزیت های تشک های ارگانیک است که موجب شده محبوبیت این محصولات روز به روز در بین مردم بیشتر شود.

خرید تشک با مواد اولیه ارگانیک

تشک های ارگانیک بر خلاف تشک های صنعتی در هر مغازه ای یافت نمیشوند زیرا فرایند تولید آنها پیچیدگی خاصی خود را دارد و باید برای خرید این محصولات به فروشگاه های تخصصی که در زمینه فروش تشک های ارگانیک فعالیت میکنند مراجعه کنید .

آقای تشک انواع تشک های ارگانیک که با به کارگیری مواد اولیه طبیعی ساخته شده اند را به بازار عرضه کرده است و میتوانید سایز های مختلف آن از جمله تک نفره ،دونفره و نوزاد را با قیمت مناسب از این فروشگاه تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *