محافظ تشک ضد آب | کاور مراقبت از تشک

محافظ تشک ضد آب | کاور مراقبت از تشک

محافظ تشک ضد آب یک محصول عالی برای کاور کردن تشک و مراقبت از آن در برابر عبور گرد و غبار، رطوبت و … است که میتواند به خوبی از تشک شما مراقبت کند و از این طریق موجب افزایش طول عمر تشک و خوشخواب شما خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم محافظ تشک را به شما معرفی کنیم و با بررسی انواع محافظ تشک های موجود در بازار و تفاوت هر کدام از آنها با یک دیگر شما را در خرید یک محافظ تشک حرفه ای یاری خواهیم کرد.

محافظ تشک ضد آب | کاور مراقبت از تشک
محافظ تشک ضد آب | کاور مراقبت از تشک

معرفی محافظ تشک

معمولا محافظ‌ های تشک در اطراف خود دارای قسمتی توری شکل یا کشی هستند که باعث جلوگیری از عرق کردن می‌شود.

جنس محافظ تشک ها باید از پارچه مرغوب و طبیعی باشد، تا به هیچ وجه پوست بدن دچار مشکل نشود. اگر از محافظ تشک ضدآب ضخیم استفاده می‌کنید، نیازی نیست نگران ریختن آب بر روی تشک خود باشید.

خراب شدن تشک خوشخواب طبی در اکثر مواقع از ایجاد حساسیت بر روی تشک نیز پیشگیری می‌کند، زیرا مانع ورود حشرات ذره بینی به تشک طبی می‌شود. انواع محافظ تشک خواب به صورت کلی به دو دسته می‌باشد که بستگی به نحوه پوشاندن آنها به تشک به دسته های، شش وجهی و پنج وجهی تقسیم بندی می‌شوند.

معرفی محافظ تشک
معرفی محافظ تشک

انواع محافظ تشک ها

تمامی مدل های محافظ تشک دارای مشخصات یکسانی بوده و به منظور مراقبت از سطح رویه و داخلی تشک در برابر آلودگی ها، حشرات و رطوبت مورد استفاده قرار میگیرند با این تفاوت که جنس پارچه هایی که برای تولید انواع محافظ تشک ها استفاده میشود و همچنین نوع دوخت و طرح آنها با هم دیگر متفاوت است.

از مشخصات کلی و مشترک انواع محافط تشک های موجود در بازار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دیواره توری جهت تهویه
  • پارچه لمینت و غیرقابل نفوذ در برابر مواد زاید و اشعه خورشید
  • قابلیت شستشوی آسان
  • حفظ ثبات کلی تشک و رنگ و جلای آن
  • قیمت مناسب
  • ضد تعریق
  • بی‌صدا
  • ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال
  • نفوذناپذیری مایعات که در مورد انواع محافظ با خاصیت ضدآب
انواع محافظ تشک ها
انواع محافظ تشک ها

محافظ تشک شش وجهی با پوشش کامل

محافظ تشک های 6 وجهی به گونه ای طراحی میشوند که تمامی سطح تشک را پوشش میدهند و دارای یک زیپ سرتاسری هستند . این محافظ مانند یک کاور محافظ بزرگ برای تشک عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید وظیفه این محصول محافظت کامل از تشک در مقابل ورود حشراتی مانند ساس و انواع ذرات گرد و غبار و غبار، شوره، انواع آلرژی زاها (آلرژن ها) و سایر آلاینده ها بسیار کاربردی هستند.

در زمان خرید و انتخاب این محصول به این نکته توجه داشته باشید که مدلی را انتخاب کنید، که زیپ آن دارای دندانه های زیر باشد تا بتواند بهتر از ورود حشرات ریز مانند ساس ممانعت کند.

استفاده از این مدل محافظ تشک ها بسیار ساده است و با توجه به این که زیپ سراسری دارند میتوانید به راحتی آن را برای نظافت و یا شستوشو از تشک خود جدا کنید.

محافظ تشک خوشخواب پنج وجهی

به یک پارچه ای که به طور کامل روی تشک را فرا گرفته و به مانند یک ملحفه فقط تشک را می‌پوشاند، محافظ پنج وجهی می‌گویند.

در دور این مدل محافظ از یک نوع پارچه کشسانی استفاده شده، تا از فیت شده آن بر روی تشک کاملا اطمینان حاصل شود.

سطح بالایی این محافظ ضد آب است. این نوع محافظ تشک برای محافظت در مقابل نشتی، لکه ها و مشکلات ناشی از بی اختیاری ادرار و همچنین تشک های نوزاد و کودکان مناسب است.

این نوع محافظ همچنین می‌تواند برای محافظت تشک از سایش و پارگی طبیعی (در اثر گذر زمان) نیز به کار رود.

این مدل محافظ تشک ها قسمت زیرین تشک را به خوبی کاور نمیکنند و به همین دلیل احتمال نفوذ حشرات و یا آلودگی ها از این ناحیه وجود دارد و این مدل کاور ها بیشتر برای جلوگیری از ورود رطوبت به تشک مناسب می باشند.

محافظ تشک خوشخواب پنج وجهی
محافظ تشک خوشخواب پنج وجهی

پارچه های مناسب برای تولید محافظ تشک

پارچه های مختلفی در بازار برای دوخت انواع محافظ تشک ها موجود است که از بین آنها 6 نوع پارچه کاربردی وجود دارد که بیشتر از آنها برای دوخت تشک استفاده میشود و در ادامه هر 6 مورد را به صورت کامل به شما معرفی میکنیم و مزایا و معایب هر کدام را به شما خواهیم گفت.

پارچه کتان (پنبه ای) برای دوخت محافظ تشک

جنس پارچه کتان به علت دارا بودن از ترکیبات ارگانیک به صورت طبیعی از قابلیت ضد حساسیت برخوردارند. این نوع پارچه مناسب برای افرادی است که پوست حساسی دارند، زیرا از مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است. همچنین دارای منافذ کافی برای عبور هوا از تشک و خنک نگه داشتن آن است، که راحتی افراد در حین خواب را بالا می برد.

پارچه پلی استر برای دوخت محافظ تشک

این جنس پارچه از مقاومت بالایی برخوردار است و در بافت های بسیار متنوعی تولید می‌شود. دارای سه مزیت سهولت در شستشو و دوام بالا و همچنین قیمت پایین نسبت به جنس کتان است. اگر چه این جنس به خنکی جنس هایی چون تنسل (Tencel) نیست، اغلب با مواد دیگری ترکیب می‌شود تا محافظت و راحتی را به حداکثر ممکن برساند. پلی استر ضد آب نیست اما به سرعت می‌تواند خشک شود. به این نکته توجه داشته باشید که این جنس خاصیت ضد حساسیت را ندارد.

پارچه نسل لیوسل برای دوخت محافظ تشک

این نوع پارچه مخملی مانند است و به علت داشتن مواد گیاهی بسیار راحت هستند. تنسل یک بافت سازگار با محیط زیست است که از منابع تجدید پذیر تهیه شده است. کاورهای تشک تنسل لیوسل، دارای منافذ کافی برای عبور هوا بوده و طبیعتاً ضد حساسیت هستند، رطوبت را انتقال نمی‌دهند و مانع رشد باکتری های بدبو می‌شوند. به علاوه، محافظ تشک های تنسل بسیار نرم و لطیف بوده و مثل پارچه های پشمی و کتان زبر نیستند و باعث به وجود آمدن حس خارش نمی‌شوند و به همین علت مناسب برای افرادی است که پوست های حساسی دارند.

پارچه مخملی برای دوخت محافظ تشک

این مدل از پارچه از بافت های خواب دارد مخملی برخوردند. این جنس معمولاً از کتان ساخته می‌شود، اما می‌تواند از الیاف مصنوعی مثل پلی استر نیز تولید شود. این نوع پارچه دارای بافتی کشسان و مخملی است. سطح بالایی این پد ضد آب بوده و بسیار لطیف است و سطحی کاملا خشک ، گرم و راحت را فراهم می‌کند.

پارچه بامبو برای دوخت محافظ تشک

استفاده از این جنس از پارچه به علت دارا بودن بافت های آرام بخش و راحت بامبو بسیار رواج دارد. پارچه بامبو شبیه به تنسل بوده و در مقابل نشت رطوبت مقاوم است و از رشد باکتری های بد بود ممانعت می‌کند. با توجه به اینکه جنس پارچه بامبو به طور طبیعی ضد حساسیت هستند، خواب بسیار راحتی را به افراد حساس هدیه می‌دهد.

پارچه خنک کننده برای دوخت محافظ تشک

در پدهای تشک خنک کننده، پارچه با استفاده از علم مهندسی به گونه ای تهیه شده که با پایین آوردن دمای رختخواب در زمان خواب، حس خنک شدن را به افراد می‌دهد و برای افرادی که حس گرم شدن تشک، در زمان خواب برایشان آزار دهنده است و خنک بودن محیط خواب را ترجیح می‌دهند مناسب است. معمولاً کاورهای تشک خنک کننده، دما را زودتر از سایر پارچه ها پایین می‌آورند و با خوابیدن روی آن ها می‌توان در تمام طول شب حس خنکی و خوابی راحت را تجربه کرد. زمانی که برای خرید تشک خوشخواب اقدام می‌کنید، برای بالا رفتن عمر تشک نیاز به یک محافظ تشک طبی مناسب دارید. در این میان فرقی ندارد که تشک خارجی باشد و یا تشک های تولید داخل مانند تشک رویا و یا تشک خوشخواب.

محافظ تشک ضد آب چیست و چه کاربردی دارد؟

محافظ تشک ضد آب یک پارچه مقاوم و ضخیم است که با محافظت از تشک شما را، برای همیشه از شستشوی تشک و تعویض مداوم آن نجات می‌دهد. محافظ تشک ضد آب علاوه‌ بر جلوگیری از عبور تعریق بدن، آب و مایعات به رویه تشک، کاربردهای بسیاری دارد.

جلوگیری از حشرات موذی و کوچک روی تشک، خاصیت ضد آلرژی بودن محافظ و پیشگیری از ساییدگی و پارگی زودهنگام تشک از جمله کاربردهای مهم محافظ تشک ضد آب هستند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کالای خواب علاوه‌ بر توجه ویژه به کیفیت تشک و رو تختی، خرید یک محافظ باکیفیت برای تشک را نیز در چک لیست خود قرار دهید.

جنس مواد به کار رفته در محافظ تشک ضد آب دونفره و تک‌نفره

محافظ‌ های تشک ضد آب معمولا از دو جنس پلی اورتان یا پلاستیک و وینیل ضد آب تولید می‌شوند. در هر دو مورد به خوبی از عبور ذرات گرد و غبار و حشرات ریز به سطح تشک جلوگیری می‌شوند؛ اما محافظ‌ های پلاستیکی تشک مقاومت بیشتری در برابر ورود مایعات به تشک دارند و خاصیت ضد آب بودن آن‌ها بیشتر از محافظ‌ های پلی یورتان است. محافظ‌ های پلاستیکی به دلیل ضخامت بیشتری که دارند و گرمای سطح بدن را هنگام خواب افزایش می‌دهند، انتخاب بسیار خوبی برای فصل پاییز و زمستان هستند. بهتر است جنس و طرح محافظ تشک را هماهنگ با کاور لحاف و ملافه تخت انتخاب کنید تا علاوه بر ماندگاری بیشتر تشک، جلوه خاصی به تخت و اتاق خوابتان دهید.

محافظ تشک خوشخواب پنج وجهی
محافظ تشک خوشخواب پنج وجهی

اهمیت استفاده از محافظ تشک ضد آب برای مراقبت از تشک

با توجه به این که تشک ها معمولا قیمت بالایی دارند و همچنین احتمال آلوده شدن و کثیف شدن آنها بسیار زیاد است، خرید محافظ تشک یک اقدام موثر برای نگهداری بهتر از تشک و افزایش طول عمر آن است.

تنوع مدل ها و طرح های انواع محافظ تشک ها در بازار بسیار زیاد است هر کس میتواند با توجه به بودجه ای که برای آن در نظر گرفته بهترین مدل محافظ تشک را خریداری کند اما پیشنهاد آقای تشک به مشتریان خود خرید محافظ تشک ضد آب و 6 وجهی است که میتواند به بهترین شکل ممکن از تمامی قسمت های تشک مراقبت کند و همچنین به عنوان یک لایه مقاوم در برابر نفوذ رطوبت است و برای تشک های نوزاد، کودک و افرادی که بی اختیاری در ادرار دارند، بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *