ضخامت تشک تخت باید چقدر باشد؟

ضخامت تشک تخت باید چقدر باشد؟

ضخامت تشک باید چقدر باشد؟ وقتی صحبت از ضخامت تشک می شود ، سوالات زیادی پیش می آید. ممکن است از خود بپرسید که تشک باید چقدر ضخیم باشد؟ ضخامت تشک چه اهمیتی دارد؟ ضخامت تشک و نرمی تشک چه ارتباطی دارند؟پاسخ آن ها تا حد زیادی به نیازها و ترجیحات خواب خاص شما بستگی دارند. خوشبختانه ، ما این مقاله را به عنوان راهنما برای کمک به شما در پاسخ به سوالی که درباره ضخامت تشک ها دارید ، نوشته ایم تا بتوانید تعیین کنید کدام عمق تشک انتخاب مناسبی برای شماست. اگر در حال مطالعه برای خرید تشک هستید و درباره نحوه خرید تشک تحقیق می کنید ، حتما ضخامت تشک را در نظر بگیرید. از ضخامت تشک به عنوان ارتفاع یا عمق آن نیز یاد می شود. دلایلی وجود دارد که تشک ها دارای ارتفاع متفاوتی هستند. وقتی مواد داخل تشک تغییر می کند ، می تواند بر روی ارتفاع تشک تأثیر بگذارد.

ضخامت تشک تخت باید چقدر باشد؟
ضخامت تشک تخت باید چقدر باشد؟

استاندارد ضخامت تشک خواب چقدر باید باشد؟

ضخامت تشک شما قطعاً می تواند کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر خیلی ضخیم یا خیلی نازک باشد ، بسته به نیاز خاص و فردی شما، می تواند تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. برای بعضی ها ، ارتفاع به اندازه مواد داخلی و کیفیت کلی تشک مهم نیست. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید تهیه تختخواب با ارتفاع مناسب هم به اندازه تشک ساخته شده از مواد مناسب مهم است، تا بتوانید یک شب عالی داشته باشید که باعث نشاط و انرژی می شود.

ضخامت تشک برای همه افراد با هر سلیقه ای یکسان نیست. برای انتخاب ارتفاع تشک باید به قد، وزن، مسائل پزشکی و … توجه شود. ممکن است فردی با وزن متوسط تشکی با ضخامت بالا را ترجیح دهد و بالعکس وقتی که فردی وزن بالایی دارد برای خرید یک تشک باض کم اقدام کند یا کسی که قد کوتاهی دارد ، تشک نازک را می پسندد.

برای ضخامت تشک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

وزن، عامل تاثیرگذار در ضخامت تشک

وزن از اولین عامل تاثیرگذار در ضخامت تشک است. اگر وزن شما زیاد است ، تشک شما باید ضخیم تر از حد متوسط باشد تا مطمئن شوید وقتی روی آن دراز می کشید ، در آن فرو نمی روید. یک فرد سنگین وزن هر تشکی را بیش از کسی با وزن سبک تر فشرده می کند.

بدیهی است که یک شخص 100کیلویی که روی پهلو روی یک تشک نرم قرار گرفته است ، به تشک بسیار ضخیم تری نسبت به فرد 60کیلویی که به پشت روی تشک سخت قرار دارد ، نیاز خواهد داشت. به همین دلیل هرچه وزن شما بالاتر باشد به تشکی ضخیم تر نیاز دارید.

ضخامت تشک برای کمر درد (مسائل پزشکی)

ضخامت تشک شما ممکن است در کمردردی که از آن رنج می برید تأثیر بگذارد. عوامل زیادی باعث ایجاد کمر درد می شود. اگر به هر دلیل پزشکی خاصی گردن یا کمر درد دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. تشک جدیدی خریداری نکنید مگر اینکه بفهمید ساختمان ، مواد و ضخامت آن چگونه می تواند روی شما تأثیر بگذارد.اگر به پشتیبانی زیادی نیاز دارید ، به طور کلی هرچه تشک ضخیم تر باشد ، برای شما بهتر خواهد بود. اما تشک انواع مختلفی دارد. یک تشک فوم مموری نازک ممکن است برای شما بهتر از یک تشک ضخیم باشد. همچنین به نحوه خواب شما بستگی دارد. در خوابیدن به پشت نسبت به پهلو، بیشتر سطح بدن در تماس با تشک است. کسی که به شکم می خوابد به تشک نرم تری احتیاج دارد. این موارد کلی است ، بنابراین باید جزئیات بیشتری بررسی شود.

استاندارد ضخامت تشک خواب چقدر باید باشد؟
استاندارد ضخامت تشک خواب چقدر باید باشد؟

اهمیت پوزیشن خوابیدن در ضخامت تشک

تشک برای موقعیت های مختلف خواب چقدر باید ضخیم باشد؟ افرادی که در موقعیت های مختلف می خوابند ، به ضخامت متفاوت تشک نیاز دارند. در اینجا ما یک قدم جلوتر می رویم و توضیحی در این باره ارائه می دهیم.

ضخامت تشک مناسب خوابیدن به پشت

اگر به پشت می خوابید به تشک هایی با ضخامت 25 تا 30سانتی متر نیاز دارید تا بتواند از انحنای طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی کرده و از ایجاد درد در ستون فقرات جلوگیری کند. عدم انطباق ستون فقرات باعث کمر درد ، گردن درد یا سفتی عضلات می شود. تشکی به ارتفاع 25تا 30 سانتی متر با لایه کناری ضخیم و اسفنج نازک تر ، پشت شما را پشتیبانی می کند و از فرو رفتن شما در تشک جلوگیری می کند. شما نیاز به پشتیبانی از باسن و شانه های خود دارید. در این حالت با پشتیبانی از کمر، باعث می شود ستون فقرات در یک راستای مناسب قرار گیرد.

ضخامت تشک مناسب خوابیدن به پهلو
ضخامت تشک مناسب خوابیدن به پهلو

ضخامت تشک مناسب خوابیدن به پهلو

بهترین تشک ها برای خوابیدن به پهلو عموماً 30تا 35 سانتی متر ضخامت دارند و پوشش زیادی به شانه ها و باسن ارائه می دهند. این مناطق وزن کل بدن شما را در حالت خوابیدن پهلو تحمل می کنند. لایه های فنری و اسفنجی پوشش مورد نیاز برای کاهش فشار در شانه ها و باسن را فراهم می کنند.

ضخامت تشک برای خوابیدن به شکم

افرادی که به شکم می خوابند به ضخامتی حدود 25 سانتی متر احتیاج دارند. تا احتمال آسیب به ستون فقرات را کاهش دهند. تشک های دارای نرمی کم تر ، سطح خواب بیشتری را ایجاد می کنند و فشار در زیر شکم شما را حفظ می کنند.

ضخامت تشک برای خواب ترکیبی

خواب های ترکیبی معمولاً روی تشک های ضخیم 30سانتی متر راحت هستند. از آنجا که خوابهای ترکیبی در طول شب به پهلو ، پشت یا شکم می خوابند ، به تشکی نیاز دارند که تعادل و سفتی را در طول شب ایجاد کند.

مزایای تشک ضخیم چیست؟

بررسی های انجام شده از زوج ها و افراد سنگین نشان می دهد که آنها در یک تشک ضخیم تر احساس راحتی بیشتری دارند. هنگامی که وزن اضافی روی تشک ضخیم تری اعمال می شود ، حتی با فشار فشرده شده نیز می تواند راحتی را فراهم کند. به جای فرو رفتن در تشک ، شما همچنان می توانید در بالای تخت دراز بکشید و از مزایای یک سطح یکنواخت و راحت بهره مند شوید. تشک های ضخیم تر اغلب دوام بیشتری دارند. مواد اضافی به آنها اجازه می دهد تا مدت زمان طولانی تری عملکرد داشته باشند. این دوام اضافی قیمت دارد اما اغلب ارزش آن را دارد که هزینه اضافی داشته باشید. مادران باردار ممکن است بخواهند یک تشک ضخیم تر انتخاب کنند.

در دوران بارداری ، به ویژه در سه ماهه سوم ، تحرک در خانم ها به شدت محدود شده و آنها معمولاً به پهلو می خوابند. علاوه بر این ، خم شدن در کمر برای نشستن روی سطح صاف روی تشک با ضخامت کم دشوار می شود. در نتیجه تشک ضخیم تر برای بارداری، ورود و خروج به تشک را آسان تر می کند. این امر به ویژه در هفته های اخر بارداری بیشتر حس می شود.

اما برای نوزادان تشک های نازک تر راه حل خوبی هستند. برای اطمینان از پرت نشدن یا آسیب نرسیدن به کودک، باید تشک کودک را پایین نگه دارید. به یاد داشته باشید که استخوان های کودک حساس و شکننده هستند و در صورت سقوط ، ممکن است فاجعه بار باشد. علاوه بر این ، تشک های کم ارتفاع فاصله سقف خانه تا سر کودک را پایین می آورند که خطر صدمه دیدن کودک را کاهش می دهد.

مزایای تشک ضخیم چیست؟
مزایای تشک ضخیم چیست؟

ضخامت تشک یک نفره و تشک دو نفره چقدر باشد؟

اگر تشک تخت خود را با کسی شریک نیستند، در واقع فشار کمتری به سطح تشک وارد می شود. برای تعیین ضخامت باز هم باید به وزن، مدل خوابیدن و شرایط پزشکی بدن خود توجه کنید. اما به طور کلی تشکی با ضخامت 20سانتی متر برای تخت های یکنفره توصیه می شود. اما اگر تختخواب خود را با شریک زندگی خود تقسیم می کنید ، فشار تشک شما بیشتر از زمانی است که تنها می خوابید. فشار بیشتر روی تشک نازک تری می تواند آن را آویزان کند. شما به تشکی نیاز دارید که ضخامت آن حداقل 25 تا 30 سانتی متر باشد.

نتیجه گیری درباره استاندارد ضخامت تشک

از عوامل تاثیرگذار در انتخاب تشک تخت مناسب و داشتن خواب راحت، ضخامت تشک است. تشک های خیلی ضخیم ، ورود و خروج از رختخواب را مشکل می کند ، در حالی که تشک های خیلی نازک ممکن است به اندازه کافی برای یک خواب آسوده مناسب نباشند. بسته به شرایطی که در مطالب بالا گفته شد تشکی با ضخامت حداقل 25 تا 35 سانتی متر مناسب شماست، برای خرید انواع تشک در سایز های مختلف میتوانید به فروشگاه آقای تشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *