افراد سنگین وزن در خرید تشک باید به چه نکاتی توجه کنند؟

تشک مناسب افراد سنگین وزن

افراد سنگین وزن در خرید تشک باید به چه نکاتی توجه کنند؟ این سوالیست که برای افراد چاق  که وزن بالای 100 کیلوگرم دارند، در هنگام خرید تشک باید مورد توجه قرار گیرد و پیدا کردن پاسخ آن از اهمیت زیادی برخوردار است و به افراد سنگین وزن کمک میکند با خرید یک تشک کاربردی و استاندارد از خواب خود لذت بیشتری ببرند و با کم کردن فشار روی قسمت های مختلف بدن از جمله مفصل ها احتمال بروز درد و آسیب را به کمترین حالت ممکن کاهش میدهد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته و مطالعاتی که در زمینه خواب صورت گرفته است خرید تشک از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به تأثیر مستقیمی که روی بدن، ستون فقرات و مهره‌های گردن دارند، باید در هنگام خرید تشک برای افراد مختلف وزن و بسیاری از فاکتور های دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

افراد سنگین وزن و یا چاق با توجه به ویژگی‌های بدنی خاصی که دارند باید در زمان خرید تشک و بالش و به طور کلی کالای خواب دقت بیشتری به خرج دهند، در این مقاله به صورت کاملا تخصصی تمامی مواردی که افراد سنگین وزن برای خرید تشک باید مد نظر داشته باشند را مورد بررسی قرار داده ایم که پیشنهاد میشود اگر وزن بالایی دارید و میخواهید برای خرید تشک اقدام نمایید، حتما تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

افراد سنگین وزن در خرید تشک باید به چه نکاتی توجه کنند؟
افراد سنگین وزن در خرید تشک باید به چه نکاتی توجه کنند؟

نکات اساسی برای خرید تشک مناسب افراد چاق

3 نکته اساسی وجود دارد که افراد چاق باید در هنگام خرید تشک به آن توجه داشته باشند :

  • درجه نرمی تشک
  • متریال به کار رفته در تولید تشک
  • تهویه تشک

در ادامه هر کدام از سه نکته فوق را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد و به افراد سنگین وزن کمک میکنیم تا یهترین و استاندارد ترین تشک موجود در بازار را تهیه کنند.

نکات اساسی برای خرید تشک مناسب افراد چاق
نکات اساسی برای خرید تشک مناسب افراد چاق

درجه نرمی و سفتی تشک افراد چاق باید چگونه باشد ؟

این یک قانون ثابت است که هر فردی در هنگام خواب با توجه به وزنی که دارد به داخل تشک فرو می‌رود و بر همین اساس افرادی با وزن بالا نیز بیشتر از سایرین و نزدیک به ۵ سانتی‌متر امکان فرو رفتن به داخل تشک را دارند پس مسلم است که افراد چاق باید تشک هایی که درجه نرمی کمتری دارند را خریداری کنند.

خرید تشک های سفت که در ساختار آنها از فوم ، اسفنج و فنر های میکرو استفاده شده است برای افراد سنکین وزن توصیه میشود، تشک‌هایی که سفت‌تر از سایر تشک‌ها هستند مقاومت بیشتری در برابر وزن‌های بالای ۱۱۰ کیلوگرم دارند. اگر درجه سفتی تشک‌ها را از ۱ تا ۱۰ شماره‌گذاری شود افراد سنگین وزن بهتر است تشکی با درجه سختی بین ۶ تا ۸ را خریداری کنند که این مدل تشک ها معمولا تشک های تمام طبی یا سوپر طبی فنری هستند که ساختار داخلی آنها شامل اسفنج و فنر میکرو است و میتوانند درجه سفتی مطلوبی برای افراد چاق فراهم کنند.

از مزیت های تشک های سفت برای افراد سنگین وزن میتوان به افزایش طول عمر تشک و جلوگیری از دفرمه شدن آنها اشاره کرد، تشک های سفت دیر تر از تشک های نرم تغییر حالت میدهند و بر همین اساس احتمال گود شدن آنها بسیار کمتر بوده و در نتیجه موجب افزایش طول عمر تشک برای افراد سنگین وزن میشوند.

درجه نرمی و سفتی تشک افراد چاق باید چگونه باشد ؟
درجه نرمی و سفتی تشک افراد چاق باید چگونه باشد ؟

بهترین متریال تشک برای افراد سنگین وزن

همانطور که میدانید تشک‌ها مدل‌های مختلفی دارند که از جمله آنها میتوان به تشک‌های فنری، طبی، طبی فنری، سوپر طبی فنری و مموری فوم اشاره کرد که هر کدام از این تشک ها از نظر نوع متریال و مقدار متریال به کار رفته در ساختارشان با هم دیگر تفاوت دارند، سوال اینجاست که افراد سنگین وزن بهتر است از کدام مدل تشک استفاده کنند و بهترین متریال به کار رفته در ساخت تشک برای افراد چاق کدام است.

در پاسخ به پرسش فوق باید بدانید که تشک‌های فنری برای افرادی که وزن بالایی دارند بیش از حد نرم است و به همین دلیل انتخاب مناسبی نیست. تشک‌های طبی نیز باید طبق نظر پزشک برای افرادی که مشکل کمر درد یا گردن درد دارند مورد استفاده قرار بگیرد. تشک‌های طبی فنری، سوپر طبی فنری و تشک‌های مموری فوم چگالی بالاتری نسبت به سایر مدل‌های تشک دارند و با داشتن درجه سفتی بیشتر، انتخاب درستی برای افراد سنگین وزن به شمار می‌روند.

افرادی که وزن بالایی دارند بهتر است از تشک هایی استفاده کنند که در ساختار آنها از فنر های میکرو و مموری فوم استفاده شده است، این متریال با حفظ حالت بدن در هنگام خواب و همچنین حمایت 100 درصدی در مهره های گردن و ستون فقرات میتوانند خوابی آرام را برای افراد به وجود آورند.

قطر تشک از دیگر مورادی است که افراد چاق باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشند، افراد چاق به هیچ عنوان نباید از تشک های نازک و با قطر کم استفاده کنند و توصیه میشود حداقل میزان قطر تشک هایی که برای افراد سنگین وزن خریداری میشود 30 سانتی متر باید.

بهترین متریال تشک برای افراد سنگین وزن
بهترین متریال تشک برای افراد سنگین وزن

وزن افراد باعث می‌شود تا در زمان خواب داخل تشک فرو روند. افراد سنگین وزن ناخودآگاه فشار بیشتری نسبت به دیگران به تشک‌ها وارد می‌کنند. افرادی با وزن بالا بهتر است تشک‌هایی را خریداری کنند که ضخامت آن‌ها حداقل ۳۰ سانتی‌متر باشد تا حس فرو رفتن در داخل تشک آن‌ها را در هنگام خواب آزرده نکند. اگر تشک‌هایی با ضخامت کمتر خریداری شود به مرور زمان باعث تغییر حالت تشک و آسیب‌های جدی به بدن خواهد شد.

تهویه تشک برای افراد چاق

افراد سنگین وزن نسبت به افراد سبک وزن، دمای بدن بالاتری دارند و این احتمال که در حین خواب تعرق بیشتری داشته باشند زیاد است بتابراین تهویه تشک برای افراد چاق از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در هنگام خرید از تشک های سوپاپ دار و تشک هایی که در ساختار آنها موادی با عنوان ژل و لاتکس استفاده شده است، استفاده کنند زیرا این مواد به خوبی تهویه مناسب را برای افراد چاف فراهم کرده و از تعرق آنها در حین خواب جلوگیری میکند.

با توجه به این توضیحات افراد چاق یا افراد بیشتر از ۱۱۰ کیلوگرم بهتر است از تشک‌های استفاده کنند که دمای الیاف آن‌ها در زمان خواب افزایش پیدا نمی‌کند. تشک‌های لاتکس و ژل‌دار معمولاً دچار افزایش دما در هنگام خواب نمی‌شوند و به همین دلیل برای افراد سنگین‌وزن مناسب و کاربردی هستند. این نوع تشک‌ها به تنظیم دمای بدن در هنگام خواب و خصوصاً در زمان خواب نیز بسیار کمک کرده و از گرمای بیش از حد پیشگیری می‌کند.

تشک مناسب افراد سنگین وزن

خرید تشک برای افراد سنگین وزن

در این مقاله 3 نگته اساسی که افراد چاق باید در هنگام خرید تشک به آن توجه داشته باشند را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که اهمیت خرید تشک استاندارد برای افراد سنگین وزن تا چه حد است، بر همین اساس افراد چاق باید تشک های استاندارد را از فروشگاه های معتبر خریدرای کنند.

فروشگاه آقای تشک از معتبر ترین فروشگاه های تشک و کالای خواب در کشور است که تنوع بالایی از مدل های مختلف تشک را برای فراد مختلف به بازار عرضه کرده است که میتوانید برای خرید مدل های مختلف تشک های طبی، طبی فنری، سوپر طبی فنری  تشک های مموری فوم برای افراد چاق، به صورت اینترنتی و حضوری از طریق فروشگاه آقای تشک خرید کنید.

برای خرید تشک از آقای تشک، همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد و با توجه به وزن و سایر فاکتور ها بهترین مدل تشک را به شما پیشنهاد میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *