ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک
جدول محتوا

مموری فوم یکی از نوآوری ‌های مهم در صنعت تولید تشک است که به دلیل ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد خود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع فوم ابتدا توسط ناسا برای کاهش فشار روی بدن فضانوردان در طول سفرهای فضایی طراحی شد و بعدها به عنوان ماده‌ ای مناسب برای تولید تشک و محصولات خواب به بازار راه یافت.

خاصیت اصلی مموری فوم، تطبیق ‌پذیری بالا با فرم بدن است؛ به طوری که با فشار و دمای بدن سازگار شده و به مرور زمان شکل بدن را به خود می‌ گیرد. این ویژگی باعث کاهش فشار بر نقاط حساس بدن مانند کمر، شانه‌ ها و گردن شده و تجربه خوابی راحت ‌تر و با کیفیت ‌تر را فراهم می ‌کند.

در ساخت تشک از متریال مختلف استفاده میشود که شاید برخی از آنها که عبارتند از فنر ،فوم ، نمد و … را بشناسید، اما امروزه مموری فوم هم به عنوان یکی از بهترین متریال برای ساخت تشک ها مورد استفاده قرار میگیرد به همین دلیل ممکن است بارها در مورد تشک های مموری فوم شنیده باشید اما ندانید که دقیقا منظور از این تشک هر چیست و چه مزیت های دارند در این مقاله بعد از بررسی تشک های مموری فوم به بررسی کاربرد مموری فوم در تشک خواهیم پرداخت و تمامی ویژگی های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لازم به ذکر است که آقای تشک برترین مدل های تشک مموری فوم را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرده است و شما میتوانید همین حالا به صورت اینترنی تشک خود را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

مموری فوم چیست ؟

مموری فوم یک لایه کاربردی و مشابه به فوم است که براساس جدید ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته میشود و برای مصارف مختلف از جمله تشک مورد استفاده قرار میگیرد یا توجه به حالت ارتجاعی که مواد مموری فوم دارند و همچنین حمایت صد درصدی آنها از ستون فقرات،استفاده از آنها در صنایع مختلف از جمله ساخت تشک و کالای خواب بسیار رایج شده است .

جالب است بدانید که اولین بار از مموری فوم برای تولید لباس های فضانوردان استفاده شد و بعد ها از آنها در ساخت تشک های لوکس و ارزشمند هم استفاده کردند. تشک های مموری فوم از زمان وجود خود به بازار محبوبیت بسیاری پیدا کردند و به عنوان برترین مدل های تشک که در دسته تشک های طبی هم قرار میگیرند، قرار گرفتند، در ادامه کاربرد های مموری فوم را در ساختار تشک ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

کاربرد مموری فوم در تشک | مزایا استفاده از مموری فوم در تشک

کاربرد مموری فوم در تشک

مموری فوم ها دارای تکنولوژی ساخت پیشرفته و روش  تولید متفاوت با دانسیته و فاصله سلولی خاص هستند که ویژگی متمایز کننده ای در آنها ایجاد می کند. این خاصیت هم از لحاظ برندینگ در محصول موثر است و هم از لحاظ اصول بهداشت خواب و هم موثر در انتخاب افراد با توجه به آناتومی و وزن آن ها.

مموری فوم ها جایگزین اسفنج ها در تشک هستند و با ویژگی های منحصر به فردی که دارند میتوانند راحتی و آرامش را در حین خواب برای کاربر فراهم کنند.

جالب است بدانید که مموری فوم نوعی از اسفنج است که بر اساس وزنی که روی آن اعمال می شود خاصیت فرورفتگی یا برآمدگی دارد یعنی می تواند قالب یا فرمی از کالبدی که روی آن قرار گرفته است به خود بگیرد و به طور حلاصه میتوان گفت خاصیت ارتجاعی دارد زیرا به سرعت به حالت اولیه خود بازمیگردد.

مموری فوم به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود به طور گسترده‌ ای در تشک ‌ها استفاده می ‌شود. این فوم به دلیل ساختار خاص و انعطاف ‌پذیری، تأثیر زیادی در بهبود کیفیت خواب دارد. کاربردهای اصلی مموری فوم در تشک به شرح زیر است:

  1. تسکین فشار و انطباق با بدن : مموری فوم با گرم شدن و قرار گرفتن زیر فشار، به شکل بدن فرد خوابیده در می ‌آید. این ویژگی به تشک اجازه می‌ دهد تا نقاط فشار بدن مانند شانه ‌ها، کمر و لگن را کاهش داده و فشار را به طور یکنواخت در تمام سطح بدن توزیع کند. این ویژگی به خصوص برای افرادی که دچار دردهای مفصلی یا عضلانی هستند مفید است.
  2. حمایت از ستون فقرات : این فوم به خوبی از انحنای طبیعی ستون فقرات پشتیبانی می ‌کند. با انطباق با شکل بدن، باعث می ‌شود که ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار بگیرد و از مشکلات ناشی از بد قرار گرفتن بدن جلوگیری می ‌کند.
  3. کاهش انتقال حرکت : مموری فوم توانایی جذب حرکت را دارد. به همین دلیل، اگر یک نفر در رختخواب حرکت کند یا از تخت خارج شود، این حرکت به شخص دیگر منتقل نمی ‌شود. این ویژگی برای افرادی که با شریک خود یک تشک را به اشتراک می ‌گذارند بسیار مفید است، زیرا حرکت شبانه یکی از افراد کمتر به خواب دیگر شخص آسیب می ‌زند.

تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها

با گرم شدن تشک های مموری فوم ،کف نرم ترشده و غرق میشود .تشک فنری جریان هوا را فراهم میکند و سطح خنک تری برای خوابیدن فراهم میکند. مموری فوم به تدریج قالب بدن شخصی که روی تشک خوابیده را به خود میگیرد .فوم حافظه سنتی از یک ماده پلی اورتان استفاده میکند که انعطاف پذیر اما محکم است.

تشک مموری فوم میتواندحاوی لایه های دیگری از فوم نیز باشندکه از پشتیبانی بیشتری نیز برخوردار هستند. فوم پلی اورتان به گرمای بدن پاسخ میدهد. با گرم شدن تشک ،فوم نرم شده و غرق میشود.این اجازه میدهد تشک به شکل بدنه دربیاید. برخی از تشک های مموری فوم از تشک های لاتکس لاستیکی طبیعی برای جایگزین پایدارتر در برابر مواد مصنوعی استفاده میکند.

تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها

تفاوت تشک مموری فوم با سایر تشک ها

مزایا و معایب تشک مموری فوم

  • پشتیبانی از ستون فقرات
  • با پاسخ فوم به اشکال جداگانه بدن و وزن ،نقاط فشار را از بین میبرد
  • انتفال حرکت را کاهش میدهد،که به جلوگیری از ایجاد اختلال در شخصی که در تخت حرکت میکند کمگ میکند.
  • با دوام است و به دلیل عدم افتادگی طول عمر طولانی دارد .
  • مناسب برای افرادی که به پهلو میخوابند
  • گزینه های طبیعی لاتکس لاستیک گزینه ای دوستدار محیط زیست را ارائه میدهند.
  • لابه های فوم میتواند جریان هوا را محدود کرده و گرمای زیادی را در خود حفظ کند و باعث میشود که خوابیدن آنها از سایر تشک ها گرم باشد.
  • سنگین به دلیل لایه های متراکم فوم
  • انتقال نیرو،که ممکن است برای هرکسی که به طور منظم در طول شب تغییر موقعیت میدهد،یک نقطه ضعف باشد.
  • افرادی که وزن بیشتری دارند ممکن است عمیق در تشک فرو روند.

خرید تشک مموری فوم

فروشگاه اقای تشک تولید کننده انواع تشک و ارائه دهنده تشک با بهترین کیفیت در کشور است و با تولید و عرضه انواع تشک ها از جمله تشک های مموری فوم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای خرید تشک های مموری فوم میتوانید به صورت حضوری و اینترنتی کالا مورد نظر خود را تهیه کنید.

مشاوران فروش آقای تشک به شما کمک میکنند که بهترین مدل تشک مموری فوم را بر اساس وزن خود خریداری کنید و برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

سخن پایانی

استفاده از تشک‌ های مموری فوم به دلیل مزایای گسترده ‌ای که در ارتقاء کیفیت خواب و سلامت بدن دارند، انتخابی هوشمندانه برای افرادی است که به دنبال راحتی بیشتر و خواب بهتر هستند. این تشک ‌ها با ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی مانند تسکین نقاط فشار، پشتیبانی مناسب از ستون فقرات، کاهش انتقال حرکت و مقاومت در برابر آلرژن ‌ها، تجربه ‌ای آرامش ‌بخش و لذت‌ بخش را به همراه دارند.

سوالات متداول در مورد مموری فوم و آشنایی با تشک های مموری فوم
  1. مموری فوم چیست؟ مموری فوم نوعی فوم پلی ‌یورتان با خاصیت انطباقی است که به فشار و دمای بدن واکنش نشان داده و به شکل بدن در می ‌آید. این ویژگی باعث افزایش راحتی و کاهش فشار بر نقاط حساس بدن می ‌شود.
  2. آیا مموری فوم برای کمردرد مناسب است؟ بله، تشک ‌های مموری فوم به دلیل توانایی انطباق با انحنای طبیعی بدن و پشتیبانی مناسب از ستون فقرات، می ‌توانند به کاهش کمردرد و دردهای مفصلی کمک کنند.
  3. آیا تشک ‌های مموری فوم برای افراد با آلرژی مناسب هستند؟ بله، مموری فوم به دلیل ساختار فشرده‌ اش مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار، قارچ ‌ها و مایت ‌ها دارد که باعث کاهش آلرژی و مشکلات تنفسی می‌ شود.
Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.
Shop
Wishlist
0 items Cart
My account